Piagam Pelanggan
Kami seluruh warga SM Sains Muzaffar Syah Melaka komited untuk memberi perkhidmatan yang berkualiti kepada pelanggan kami seperti berikut :
MURID
- Memastikan semua murid mengikuti pembelajaran dan pemudahcaraan (PdPc) tepat pada waktunya seperti dalam jadual waktu.
- Memastikan semua murid akan mendapat pendidikan bertaraf dunia dan mendapat akses teknologi pembelajaran abad ke-21 selaras dengan perkembangan pendidikan masa kini.
- Memastikan semua kemudahan prasarana sekolah seperti tempat belajar, asrama, tempat sukan/rekreasi, peralatan pengajaran, makmal bahasa, makmal sains, makmal komputer, pusat sumber dan bilik kaunseling disediakan dan dapat dimanfaatkan oleh murid sepanjang sesi persekolahan.
- Memastikan semua murid berupaya membentuk sahsiah diri yang terpuji, mengamalkan nilai-nilai murni dan budaya kerja yang cemerlang.
- Memastikan semua murid memegang prinsip “Berilmu dan Berintegriti” dan mendapat keputusan cemerlang dalam setiap peperiksaan.
GURU & ANGGOTA KAKITANGAN PELAKSANA (AKP)
- Memastikan semua guru dan staf berusaha mempertingkatkan ilmu dan kemahiran serta mengamalkan sikap perkhidmatan penyayang.
- Memastikan semua guru dan staf mementingkan “Standard Operation Procedure” (SOP), kualiti kerja dan kesan pendidikan.
- Memastikan semua guru dan staf mengamalkan kerja secara bermesyuarat, berpasukan dan sentiasa “BERSIKAP MEMBINA’.
IBU BAPA/PENJAGA/KOMUNITI
- Memastikan ibu bapa diberi perkhidmatan yang cekap, layanan mesra serta pihak sekolah prihatin terhadap sebarang pandangan dan maklum balas.
- Memastikan bahawa ibu bapa mendapat maklumat pencapaian akademik anak masing-masing selepas setiap ujian dan peperiksaan.
- Memastikan ibu bapa diberi makluman dari semasa ke semasa tentang program sekolah dan sebarang perubahan takwim sekolah.
- Memastikan ibu bapa dimaklumkan dengan kadar segera apabila terdapat kes kecemasan dan isu disiplin.